Često postavljena pitanja

Započnite

P: Što su BIN-ovi?

A: Identifikacijski broj izdavatelja kartica (BIN) je od temeljne važnosti za plaćanje. On identificira instituciju koja izdaje karticu za svaki račun vlasnika kartice i omogućuje pravilno preusmjeravanje transakcija. BIN je šesteroznamenkasti prvi broj računa.

Od 1960-ih, Mastercard je usko identificiran s BIN rasponom 51-55

P: Tko upravlja BIN-ovima?

A: Međunarodna organizacija za standardizaciju (ISO), neovisna, nevladina međunarodna organizacija koja razvija dobrovoljne globalne standarde. Standard ISO/IEC 7812 definira identifikacijski broj izdavatelja (IIN), poznat kao BIN unutar industrije plaćanja.

American Bankers Association je aktualno registracijsko tijelo koje upravlja postupkom dodjele BIN-ova u ime ISO-a.

P: Zašto govorimo o BIN-ovima?

O: Platna industrija je složenija nego ikada. S novim uređajima i tehnologijama koje se javljaju u povezanom svijetu, konačna opskrba BIN-ova u industriji doseže trenutne kapacitete. 

Međunarodna organizacija za normizaciju (ISO) koja je objavila ISO/IEC 7812 za definiranje BIN-ova i American Bankers Association odnosno registracijsko tijelo koje upravlja brojevima ima ograničenu količinu neiskorištenih ili nedodijeljenih brojeva. Dakle, industrija treba više BIN-ova za upravljanje rastom industrije.

P: Što Mastercard radi kako bi ublažio ograničenu količinu BIN-ova?

A: Za proširenje ponude, Mastercard izlazi iz dodatnih 50,000 šesteroznamenkastih BIN-ova (222100-272099). To će učinkovito udvostručiti postojeću opskrbu Mastercard BIN-ova - dopuštajući trgovcima da prihvate više milijuna transakcija i našim izdavateljima da nastave podržavati rast poslovanja.

BIN-ovi serije 2 pridržavaju se trenutnog (2015 revizija) ISO standarda industrije i djelovat će upravo na isti način kao i BIN-ovi serije 5 .

P: Kada promjene stupaju na snagu?

O: Kartice s BIN-ovima serije 2 bit će izdane početkom 2017. godine.

U studenom 2014. Mastercard je objavio potrebna tehnička ažuriranja za dodavanje BIN-ova serije 2 u svoju ponudu. Promjene koje podržavaju nove BIN-ove trebaju biti integrirane kod izdavatelja, kupaca, trgovaca i u sustavima obrade do listopada 2016.

Mastercard će 30. lipnja 2017. početi testiranje sustava serije 2 na terenu kod trgovaca.

P: Kako će BIN-ovi serije 2 utjecati na trgovce?

A: Trgovci trebaju procijeniti svoje sustave sa svojim stjecateljem ili davateljem usluga. Na temelju tog pregleda, trgovci će možda trebati provesti ažuriranja kako bi mogli prihvatiti transakcije s rasponom BIN-a serije 2.

Dodatne informacije, potražite na BIN-ovi serije 2.

P: Kako će BIN-ovi serije 2 utjecati na izdavatelje?

O: Izdavatelji će morati nadograditi svoje sustave kako bi bili kompatibilni s BIN-ovima serije 2, no potrebno je analizirati sve sustave kako bi se utvrdilo jesu li potrebne dodatne izmjene. Davatelji softvera možda imaju dostupna ažuriranja, a interno razvijena rješenja mogu zahtijevati poboljšanja.

Dodatne informacije, potražite na stranici BIN-ovi serije 2.

P: Kako će BIN-ovi serije 2 utjecati na pružatelje usluga i dobavljače?

O: Pružatelji usluga i dobavljači trebaju surađivati ​​sa svojim stjecateljem u svrhu nadogradnje svojih sustava, kako bi bili kompatibilni s BIN-ovima serije 2.

Dodatne informacije, potražite na stranici BIN-ovi serije 2.

P: Kako će BIN-ovi serije 2 utjecati na stjecatelje?

O: Stjecatelji će morati nadograditi svoje sustave kako bi bili kompatibilni s BIN-ovima serije 2. 

Dodatne informacije,  potražite na stranici BIN-ovi serije 2.

P: Koje druge promjene mogu utjecati na BIN-ove u budućnosti?

O: Industrija razmatra prijelaz na novi 8-znamenkasti BIN standard i raspravlja o odgovarajućem datumu provedbe. Ako bude usvojen, to bi zahtijevalo opsežnije planiranje i nadogradnju sustava.

Mastercard radi s predanom grupom sudionika iz industrije kako bi se osiguralo da su svi jednako zastupljeni u uspostavljanju najučinkovitijeg standarda za nastavak rasta industrije. 

P: Koga mogu kontaktirati vezano za pitanja koja se odnose na BIN-ove serije 2?

O: Ako imate Mastercard predstavnika, možete se najprije obratiti toj osobi. Možete poslati e-poruku na BIN_Inquiries@mastercard.com

P: Kako mogu testirati terminal prodajnog mjesta?

O: Trgovci bi trebali surađivati sa svojim stjecateljem ili pružateljem usluga kako bi utvrdili jesu li potrebna ažuriranja za prihvaćanje transakcija BIN-ova serije 2. 

Trgovci koji bi željeli zatražiti serijske ili proizvodne kartice serije 2 mogu poslati upit na e-mail 2series_test_cards@mastercard.com.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Kako se prijaviti za dobivanje Mastercard kartice?

O: Mastercard je stvorio on-line alat koji pomaže u donošenju odluka o tome koji su kartični proizvodi dostupni.

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena?

O: Ako se Vaše pitanje ne nalazi na popisu, preporučujemo da kontaktirate financijsku instituciju koja je izdala vašu karticu jer samo oni imaju informacije specifične za vaš račun. Broj službe za korisnike vaše financijske institucije uobičajeno se nalazi na stražnjoj strani kartice. Uvijek možete kontaktirati Centar za pomoć Mastercard ili nazvati besplatni broj 001-636-722-7111. Ako smatrate da na vaše pitanje samo Mastercard može dati odgovor, kliknite ovdje kako biste poslali svoje pitanje.

 

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Kako se koristi lokator bankomata?

O: U lokator bankomata, unesite grad ili poštanski broj. Možete dodatno suziti popis bankomata navođenjem naziva financijske institucije i ulice i provjerom bilo kakvih dodatnih kriterija koji vam zatrebaju kao što je npr. 24-satni pristup. Kliknite gumb za pretraživanje i bit će vam predstavljen popis bankomata koji se nalaze u vašoj blizini. Kliknite na određeni bankovni račun za dodatne informacije o njegovoj lokaciji. Ovisno o vašem odredištu, mogu biti dostupni smjer vožnje i karta.

P: Zašto ne mogu pronaći bankomate u određenoj zemlji?

O: Mastercard prima podatke o lokaciji bankomata od financijskih institucija. Ako lokacija bankomata ili određena zemlja nije navedena, tada podaci nisu dostupni. Mi nastavljamo surađivati s financijskim institucijama da vam pružimo najaktualnije i točne informacije o lokaciji bankomata.

Obratite se financijskoj instituciji koja je izdala vašu karticu ukoliko trebate pomoć u vezi s lokacijama bankomata, ograničenjima podizanja sredstava s osobnih računa, predujmovima gotovine u lokalnoj valuti, konverziji valute, tečajevima ili drugim ponuđenim uslugama. Svoje podatke za kontakt naći ćete na poleđini vaše Mastercard kartice i na mjesečnom izvatku troškova prethodnog obračunskog razdoblja. Ili možete posjetiti web stranicu financijske institucije.

P: Ne znam svoju zaporku ili PIN. Kako mogu dobiti ove informacije?

O: Za informacije o PIN-u ili računu, morate se obratiti financijskoj instituciji koja je izdala vašu karticu. Podatke za kontakt pronaći ćete na poleđini vaše Mastercard kartice i na mjesečnom izvatku troškova prethodnog obračunskog razdoblja. Ili možete posjetiti web stranicu izdavatelja kako biste upravljali vašim računom online.

P: Koja je naknada za dizanje novca ili plaćanje gotovine putem bankomata?

A: Mastercard ne određuje naknade za dizanje novca na bankomatu. Naknada koju zaračunava vlasnik bankomata prikazuje se u trenutku kada je pokrenuta transakcija. Tada se javlja mogućnost da prekinete transakciju ako ne želite platiti naknadu. Također, kod financijske institucije koja je izdala vašu karticu možete provjeriti njihovu politiku naknada za korištenje bankomata. Informacije o kontaktima izdavatelja možete pronaći na poleđini Mastercard kartice i na mjesečnom izvatku troškova prethodnog obračunskog razdoblja. Ili možete posjetiti web stranicu izdavatelja.

P: Bankomat ne prihvaća moju karticu. Što da učinim?

O: Ako imate problema s korištenjem vaše kartice na bankomatu koji nosi oznaku Mastercard, Maestro ili Cirrus, istražit ćemo u čemu je problem. Navedite što je moguće više informacija u nastavku:

  • Vaša financijska institucija i svi brendovi na vašoj kartici
  • Svi brendovi na bankomatu
  • Adresa gdje se nalazi bankomat, uključujući grad, državu/ pokrajinu i zemlju/teritorij
  • Naziv financijske institucije bankomata (označeno na bankomatu)

Kada imate sve informacije, nazovite  001-636-722-7111.

P: Kako mogu dobiti popis mjesta bankomata ako nemam internetski pristup?

O: Mastercard mreža bankomata udaljena je samo 1 telefonski poziv od vas i omogućuje vam pristup gotovini gdje god idete.

  • kontakt broj:  001-636-722-7111
P: Mogu li na bankomatu koristiti prepaid karticu, darovnu karticu ili kreditnu karticu?

A: Da. Na bilo kojem bankomatu možete podići gotovinu s većine Mastercard prepaid i poklon kartica. Međutim, ne dopuštaju svi izdavatelji prepaid i darovna kartica korištenje bankomata ili stranih transakcija. Obavezno provjerite sa svojim izdavateljem kartice kako bi se osiguralo da su ove vrste transakcija dopuštene. Većina kreditnih Mastercard kartica vam također omogućuje da dobijete gotovinske predujmove na bankomatu. Trebat će vam osobni identifikacijski broj (PIN) za podizanje gotovine. Možete pronaći podatke za kontakt svog izdavatelja na poleđini Mastercard kartice i na mjesečnom izvatku troškova prethodnog obračunskog razdoblja. Ili možete posjetiti web mjesto izdavatelja.

P: Zaboravio/Zaboravila sam PIN za moju karticu. Kako ga mogu obnoviti ili dobiti novi?

O: Morate se obratiti financijskoj instituciji koja je izdala vašu karticu da biste ponovno dobili ili resetirali svoje PIN podatke. Kontakt informacije možete naći na poleđini Mastercard kartice i na izjavi o naplati.

P: Kako mogu dobiti zamjenu za izgubljenu ili ukradenu ATM karticu?

O: Pomoći ćemo vam da zamijenite svoju izgubljenu ili ukradenu karticu bez obzira gdje se nalazite. Nazovite Centar za pomoć Mastercarda s bilo kojim zahtjevom koji se odnosi na karticu s bilo kojeg mjesta na svijetu.

Nabavite brojeve kontakata

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena?

O: Ako vaše pitanje nije navedeno, preporučujemo da se obratite financijskoj instituciji koja je izdala vaš račun jer samo oni imaju informacije specifične za vaš račun. Uobičajeno se na stražnjoj stranici kartice nalazi broj službe za korisnike vaše financijske institucije. Uvijek se možete obratiti besplatnim pozivom Mastercard službi za korisnike na broj  001-636-722-7111. Ako smatrate da na vaše pitanje može odgovoriti samo Mastercard, kliknite ovdje kako biste poslali svoje pitanje.

P: Kako mogu usmjeriti svoje klijente na najbliži bankomat koji će im omogućiti da podignu novac svojom Mastercard karticom?

O: Mastercard kartice imaju pristup na više od milijun bankomata diljem svijeta. Svoje korisnike možete uputiti na korištenje  Lokatora bankomata kako bi pronašli najbliže lokacije.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Mogu li platiti izdavatelja računa koji prihvaća Mastercard karticu izravno s ove stranice?

O: Ne. Da biste platili račun, posjetite web mjesto svog izdavatelja računa kako biste dobili upute o načinu plaćanja.

P: Moram li platiti naknadu za plaćanje računa putem Mastercard kartice?

O: Mastercard ne naplaćuje naknadu za plaćanje računa. Iako većina pružatelja usluga ne naplaćuje naknadu, raspitajte se hoće li se naplatiti bilo kakva naknada ili postoje li bilo kakva ograničenja vezana uz plaćanje putem Mastercard kartice.

P: Kako platiti račun Mastercard karticom?

O: Obratite se vašem izdavatelju računa kako biste izvršili elektroničku uplatu. Mnogi omogućuju ovu opciju plaćanja putem svojih web stranica ili putem telefona. 

P: Koliko često mogu izvršiti automatsko plaćanje računa i kada se naplaćuju računi?

A: Automatsko plaćanje računa je dogovor koji ste sklopili s odabranim izdavateljem računa ili pružateljem usluga, tako da ćete morati izravno kontaktirati svakog zasebno da dogovorite iznose i rasporede plaćanja. Svaki izdavatelj računa ima vlastiti postupak za automatsko plaćanje računa. 

P: Postoji li ograničenje broja automatskih plaćanja računa koje mogu imati na Mastercard kartici?

O: Ne, ali možda će postojati ograničenja zbog ukupnih troškova na vašem Mastercard računu, ako biste time premašili svoje kreditno ograničenje.

P: Tko je izdao moju karticu?

O: Pronaći ćete kontaktne podatke izdavatelja kartice na poleđini vaše Mastercard kartice i na mjesečnom izvatku troškova prethodnog obračunskog razdoblja.

P: Koje kartice mogu koristiti za plaćanje računa?

O: Možete upotrijebiti kreditnu ili debitnu karticu s logotipom Mastercard. Preporučujemo da provjerite kod izdavatelja računa prihvaća li karticu kao oblik plaćanja.

P: Što je automatsko plaćanje računa?

A: Automatsko plaćanje računa može vam pomoći da izbjegnete naknade i troškove za zakašnjelo plaćanje tako da omogućite odabranim pružateljima usluga da automatski terete vaš Mastercard račun.

P: Što je ručno plaćanje računa?

O: Ručnim plaćanjem računa, imate slobodu odabira iznosa koji je potrebno platiti i datum na koji želite provesti plaćanje. Svaki put kada račun dospijeva na plaćanje, pokrenete postupak plaćanja.

P: Ako se prijavim za automatsko plaćanje računa, hoću li nastaviti primati račun?

A: Automatsko plaćanje računa je dogovor koji ste sklopili s odabranim pružateljem usluga, tako da ćete ga morati izravno kontaktirati (putem telefona ili putem interneta) kako biste dogovorili iznose i rasporede plaćanja. Većina izdavatelja računa i dalje šalje račun kojim se naznačuje ukupni iznos koji će naplatiti. Međutim, neki pružatelji usluga mogu vam omogućiti da odaberete primanje online računa ili pak da ne šalju nikakav račun. U vrijeme kada pokrenete automatsko plaćanje računa trebate odrediti kako će pružatelj usluga od vas naplatiti račun.

P: Koje će informacije tražiti pružatelj usluga/izdavatelj računa?

A: Plaćanje računa je dogovor koji ste sklopili s odabranim pružateljem usluga, tako da ćete morati izravno kontaktirati svakog pružatelja usluga da dogovorite iznose i rasporede plaćanja.

Uobičajeno, izdavatelj računa će tražiti broj vašeg Mastercard računa i datum isteka. Za automatsko plaćanje računa, izdavatelj računa može zahtijevati iznos plaćanja koji je ovlašten za automatsko plaćanje i određeni datum koji želite mjesečno platiti.

Napomena: Ne omogućuju svi pružatelji usluga/izdavatelji računa odabir ovog datuma, a neki pružatelji usluga mogu zahtijevati dodatne informacije, poput vašeg potpisa.

P: Što ako se mijenjaju podaci moje Mastercard kartice?

O: Podaci o vašem Mastercard računu mogu se promijeniti zbog izgubljene ili ukradene kartice, promjene datuma, isteka ili nadogradnje na novi proizvod. Kako biste spriječili prekid u funkcioniranju, kontaktirajte svakog izdavatelja računa i dajte mu nove podatke o računu. Preporučujemo da osobno vodite popis računa koje plaćate automatski kako biste učinkovito ažurirali ove podatke kada je to potrebno.

P: Što ako želim prekinuti automatsko plaćanje računa?

O: Obratite se izdavatelju računa s kojim ste dogovorilo automatsko plaćanje računa i slijedite njihove postupke kako biste otkazali ili izmijenili način plaćanja.

P: Što ako se ne slažem s iznosom plaćanja koji je izdavatelj računa/pružatelj usluge naveo na mom Mastercard izvatku?

O: Preporučujemo da pregledate izvadak ili elektronički račun vašeg izdavatelja računa prije negoli bilo koja uplata bude izvršena vašom Mastercard karticom. Međutim, ako dođe do pogreške ili problema vezanog za iznos naplaćen s vaše kartice, odmah se obratite svom izdavatelju kartice kako biste riješili nepodudarnosti u plaćanju.

Kao nositelj Mastercard kartice, niste odgovorni za neovlaštene kupnje na računu. Saznajte više o našoj sigurnosnoj inovaciji Nulta odgovornost*. Iznimke se primjenjuju.

P: Koje su prednosti plaćanja računa putem Mastercard kartice?

O: Korištenje Mastercard kartice puno je brže i praktičnije od pisanja čekova. Možete plaćati u bilo kojem trenutku i s bilo kojeg mjesta u svijetu. Naknade će biti navedene na mjesečnom izvatku tako da je to jednostavan i učinkovit način da ostanete organizirani i pratite svoje troškove. Osim toga, ako koristite automatsko plaćanje računa, nećete morati brinuti o propuštenim plaćanjima ili naknadama za zakašnjelo plaćanje. Ovisno o kartici koju koristite, možete osvojiti i nagrade.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Imate li problema s pristupom mastercard.com-u?

O: Ova stranica je optimizirana za sljedeće preglednike:

  • Google Chrome (najnovija inačica)
  • Firefox (najnovija verzija)
  • Internet Explorer 11
  • Safari (najnovija inačica)
Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Koje pogodnosti i osiguranja su mogući bez naknade za moju Mastercard karticu?

O: Mastercard nudi mnoge različite značajke i pogodnosti koje ovise o specifičnoj kartici koju koristite. Da biste saznali više o svojoj kartici molimo kontaktirajte Mastercard služba za korisnike na broj 1-800-627-8372 ili nazovite broj 1-636-722-7111 na račun primatelja poziva.

P: Što se događa ako izgubim predmet koji sam kupio Mastercard karticom?

O: Ako ste izgubili predmet koji ste platili Mastercard karticom, možda imate pravo na zamjenu ili nadoknadu. Mastercard pruža mnoge različite značajke i pogodnosti koje ovise o određenoj kartici koju imate. Da biste saznali više o prednostima koje nudi vaša kartica, molimo kontaktirajte Mastercard služba za korisnike na broj 1-800-627-8372 ili nazovite broj 1-636-722-7111 na račun primatelja poziva.

P: Koja osiguranja za najam automobila Mastercard omogućuje prilikom iznajmljivanja automobila Mastercard karticom?

A: Osiguranja vezana za najam se razlikuje od lokacije do lokacije i ovise o određenoj kartici koju imate. Obratite se Mastercard službi za korisnike na broj 1-800-627-8372 ili nazovite broj 1-636-722-7111 na račun primatelja poziva.

P: Kako mogu saznati više o pogodnostima moje kartice?

O: Mastercard nudi mnoge različite značajke i pogodnosti koje se razlikuju ovisno o određenoj kartici koju imate. Da biste saznali koje pogodnosit nudi vaša kartica, obratite se Mastercard službi za korisnike na besplatni broj 1-800-627-8372 ili nazovite broj 1-636-722-7111 na račun primatelja poziva.

P: Kako podnijeti zahtjev za određenu pogodnost vezanu za karticu?

O: Nazovite Centar za pomoć Mastercarda besplatno u SAD-u na broj 1-800-627-8372 ili možete nazvati broj 1-636-722-7111 na račun primatelja poziva.

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena?

O: Ako se vaše pitanje ne nalazi na popisu, preporučujemo da kontaktirate financijsku instituciju koja je izdala vašu karticu jer samo ona ima informacije specifične za vaš račun. Obično se na poleđini kartice nalazi broj službe za korisnike vaše financijske institucije. Uvijek možete kontaktirati Mastercard službu za korisnike besplatnim pozivom na 1-800-627-8372 ili nazvati broj 1-636-722-7111 na račun primatelja poziva. Ako smatrate da na vaše pitanje samo Mastercard može odgovoriti,  kliknite ovdje da pošaljite svoje pitanje.

 

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Kako mogu dobiti naziv trgovca gdje je račun moje kartice ugrožen?

O: Mastercard cijeni pažnju i brigu koju poduzimate kako biste zaštitili svoje financije s obzirom na korištenje kreditne kartice kao i upite o zlouporabi kartice koji su izravno utjecali na vas. Svaki slučaj zlouporabe kartice shvaćamo vrlo ozbiljno i aktivno surađujemo s istražnim agencijama. Osim toga, Mastercard je povećao kazne krivotvoriteljima kako bi osigurao da svaka od partnerskih tvrtki štiti podatke o karticama uz iznimnu pažnju i brigu.

Posebno za kršenje sigurnosti kartica, Mastercard ne može utvrditi koja je transakcija trgovca uzrokovala kršenje sigurnosti kartice jer ti podaci nisu svima dostupni . Preporučujemo da se obratite financijskoj instituciji koja je izdala vašu Mastercard za najnovije informacije. Uobičajeno postoji broj službe za korisnike na stražnjoj strani svake kartice koji možete nazvati.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Što je podizanje gotovine?

O: Podizanje gotovine pri kupnji je usluga koju nude odabrani trgovci koji korisnicima omogućuju da podignu gotovinu s debitne kartice prilikom kupnje.

P: Gdje mogu pronaći trgovce koji će mi omogućiti podizanje gotovine pri kupnji?

O: Kliknite ovdje da biste pronašli trgovce koji će vam omogućiti da podignete gotovinu pri kupnji s vaše Debit Mastercard kartice.

P: Moram li upotrijebiti debitnu karticu za podizanje gotovine pri kupnji?

O: Da, budući da se sredstva povlače s vašeg računa povezanog s debitnom karticom, ta je usluga dostupna samo kada koristite debitnu karticu.

P: Postoji li naknada za ovu uslugu?

O: Iako većina trgovaca ne naplaćuje ovu uslugu, postoje neke lokacije koje naplaćuju naknadu.

P: Koja je prednost podizanja gotovine pri kupnji?

O: Podizanje gotovine pri kupnji je prikladan način za brzo i jednostavno podizanje gotovine s vašeg računa dok kupujete u omiljenim maloprodajnim mjestima te vam štedi put do bankomata. U većini slučajeva, za tu uslugu ne postoji naknada. 

P: Postoji li maksimalna količina gotovine koju mogu dobiti pri kupnji?

A: Količina dostupne gotovine može se razlikovati od trgovca do trgovca i podliježe raspoloživosti sredstava u trenutku kupnje. Ako imate pitanja o raspoloživosti sredstava kod određenog trgovca, obratite se izravno trgovcu. Količina gotovine prilikom kupnje također podliježe raspoloživosti sredstava na računu koji je povezan s debitnom karticom.

P: Koji filteri za pretraživanje su dostupni na lokatoru za podizanje gotovine prilikom kupnje?

O: Lokacije koje nude podizanje gotovine pri kupnji možete pretražiti po nazivu trgovca ili kategoriji, uključujući: roba, trgovina autodijelovima, benzinske postaje, prijevozne kompanije i još mnogo toga. Da biste pristupili alatu, kliknite ovdje. .

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Što je EMV čip kartica i kako ova tehnologija može pomoći mojem poslovanju?

A: EMV čip kartica je kartica ugrađena s računalnim čipom. Jednostavna je za korištenje i prihvaćanje, a kartice imaju veću udobnost i sigurnost. Te kartice mogu pratiti i kupnje, nudeći marketinške mogućnosti trgovcima i pružateljima usluga.

P: Jesu li čip kartice nove?

A: Čip kartice već godinama se koriste diljem svijeta. 

P: Kako se čip kartica razlikuje od kartice s magnetskom trakom?

A: Čip kartica izgleda kao tradicionalna kartica, ali ima ugrađeni čip. Umjesto da provlačite karticu, umetnite čip karticu u čitač za završetak transakcije. Vaša kartica može imati i opciju beskontaktnog plaćanja tako da možete jednostavno dodirnuti čitač karticom prilikom plaćanja.

P: Što su čip kartice?

A: Čip kartica je slična kartici koju imate, ali uključuje ugrađeni mikročip. Čip sadrži informacije koje su šifrirane i čine ga iznimno teškim za kopiranje ili krivotvorenje kartice. Čip kartica će također imati magnetsku traku na poleđini, tako da možete nastaviti koristiti vašu karticu dok trgovci prelaze na čip čitače.

P: Koje su prednosti čipa?

A: Ugrađeni mikročip pruža snažne sigurnosne značajke i druge mogućnosti koje nisu moguće s tradicionalnim karticama s magnetskim trakama. Čip kartice je gotovo nemoguće krivotvoriti.

P: Gdje mogu koristiti svoju čip karticu?

O: Koristite čip karticu kod istih trgovaca kao i do sada - umetanjem kartice u čip čitače ili provlačenjem kartice. Također možete nastaviti koristiti svoju karticu kao i prije za online plaćanja, telefonska plaćanja ili korištenja na bankomatu.

P: Kome se mogu obratiti ako želim više informacija?

O: Za više informacija o čip kartici, obratite se svojoj financijskoj instituciji.

P: Zašto se moja kartica nadograđuje na čip karticu?

O: Vaša nova čip kartica pruža Vam dodatnu sigurnost.

P: Koji je moj PIN?

A: PIN na čip kartici je isti kao i na vašoj prethodnoj kartici. Ako ste zaboravili PIN ili ga želite promijeniti, obratite se svojoj financijskoj instituciji.

P: Kako funkcionira čip?

O: Bilo da se vaša kartica umeće u čitač ili se provodi beskontaktno plaćanje, čip komunicira s čitačem kako bi se utvrdilo je li kartica autentična. Čitač će vas zatražiti da unesete PIN za potvrdu vašeg identiteta. Nakon odobrenja transakcija je dovršena.

P: Kako mogu znati da je moja čip kartica ima Mastercard opciju beskontaktnog plaćanja?

O: Kartice koje imaju opciju beskontaktnog plaćanja imat će riječ beskontaktna, a mogu sadržavati i beskontaktni simbol na kartici.  Gdje god vidite ovaj simbol na odlasku, možete platiti dodirom  

Ako ne vidite simbol, Vaša beskontaktna kartica se još uvijek može koristiti provlačenjem na blagajni kao normalna Mastercard kartica.

P: Zašto moja kreditna kartica ima PIN?

O: Vaša kreditna kartica ima PIN kako bi vam pružila najnovije sigurnosne značajke. Unosom PIN-a potvrđujete da ste ovlašteni korisnik kartice. Nećete morati platiti naknadu za upotrebu PIN-a, osim u slučaju ako ne koristite kreditnu karticu kako biste podigli gotovinu na bankomatu.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
Co-branded kartica

O: Program co-brand kartica je oblik partnerstva koji spaja Mastercard kartice, financijske institucije koje izdaju Mastercard i odgovarajuće strateške partnere koje žele poslovati još uspješnije. Te tri strane rade zajedničkim snagama kako bi kreirale kartični program koji će zatim biti promoviran bazi klijenata partnerske tvrte. Co-brand kartica je oblik plaćanja koji klijentima strateških partnera nudi dodatne vrijednosti.

P: Koje sve tvrtke imaju uspješne co-brand programe?

O: Mnoge različite industrije su uspješno implemetirale co-brand programe uključujući i zrakoplovne tvrtke, autokompanije, supermarkete, maloprodajne trgovine i plinske kompanije. Jedna stvar koja je svim ovim tvrtkama zajednička jest rastuća baza klijenata koji opetovano kupuju proizvode ili koriste njihove 

P: Tko je zadužen za promoviranje co-brand kartica?

O: Razina pružene podrške i stupanj odgovornosti za izradu i provedbu poticaja i promocija kartica ovisit će o dogovoru između partnera i izdavatelja kartice. 

P: Kako izgleda Mastercard co-brand kartica?

O: Mastercard pravila dozvoljavaju da logo partnera dominira na kartici. Kartica također ima i Mastercard logo te mora biti u skladu s određenim Mastercard grafičkim  standarima. Ime financijske institucije koja izdaje Mastercard može i ne mora biti prisutno na kartici. Taj detalj će, kao i preostali dio dizajna kartice, biti određeni od strane partnera i izdavatelja kartica.

P: Kako pronaći izdavatelja za co-brand partnerstvo?

O: Prvo mjesto na kojem možete potražiti je banka ili financijska institucija s kojom vaša tvrtka već ostvaruje poslovnu suradnju. Također, Mastercard može dostaviti listu potencijalnih financijskih institucija s kojima godinama posluje.

P: Koju ulogu ima Mastercard u razvijanju co-brand programa?

O: To zavisi o ciljevima i budžetu partnerskih tvrtki. Ipak, Mastercard ima predano osoblje sastavljeno od izuzetno iskusnih co-brand stručnjaka koji mogu pomoći tvrtkama u vrednovanju i ostvarivanju co-brand partnerstva koja će ostvariti ciljeve svih uključenih. 

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja

Potrošači, pitanja i odgovori

      

P: Što je Mastercard beskontaktno plaćanje?

O: Mastercard beskontaktni način plaćanja je kao da sa sobom uvijek imate točan iznos novaca gdje god idete. Jednostavan dodir Vaše kartice, sata ili privjeska za plaćanje ili mobilnog telefona je sve što je potrebno kako biste platili na odlasku.

P: Koje pogodnosti imam?

O: Postoje brojne pogodnosti:

  • To je kao da imate točan iznos novca gdje god da idete, tako da ne morate brinuti o nošenju puno gotovine ili tražiti kovanice.
  • Vi imate kontrolu jer beskontaktna kartica nikad ne izlazi iz Vaših ruku prilikom plaćanja.
  • S beskontaktnom uslugom ste dobili bolje vođenje evidencije o svim svojim kupovinama nego korištenjem gotovine za one male, svakodnevne stvari.
  • Brz je i idealan na mjestima gdje je brzina bitna kao i na stadionima, restoranima brze hrane, benzinskim postajama i drugim mjestima
P: Gdje mogu platiti beskontaktnom karticom?

O: Gdje god vidite ovaj simbol na odlasku,možete platiti dodirom. To uključuje restorane brze hrane, benzinske crpke, trgovine, ljekarne, stadione i druga mjesta. 

Pronađite lokacije

Ako ne vidite simbol, Vaša beskontaktna kartica se još uvijek može koristiti provlačenjem na blagajni kao normalna Mastercard kartica.

P: Plaćanje beskontaktnom karticom ili uređajem

O: Da biste izvršili kupovinu, jednostavno prislonite svoju beskontaktnu karticu, sat ili privjesak za plaćanje ili mobilni telefon na čitač za beskontaktno plaćanje na blagajni kod sudjelujućih trgovina.

Pronađite lokacije

P: Mogu li koristiti svoju Mastercard beskontaktnu karticu s čitačima za beskontaktno plaćanje koji ne prikazuje beskontaktni logo?

Gdje god vidite simbol za beskontaktno plaćanje na odlasku, možete platiti dodirom. Ako ne vidite simbol, svoju beskontaktnu karticu možete koristiti provlačenjem na blagajni kao standardnu Mastercard karticu.

P: Koliko udaljen treba biti "dodir" od čitača?

O: Obično, kada dodirnete karticu / uređaj mora biti centimetar ili dva od "beskontaktnog simbola" na čitaču za plaćanje na blagajni. Ako imate više od jedne beskontaktne kartice u novčaniku, imajte na umu da biste trebali izvaditi određenu karticu koju želite koristiti za plaćanje.

P: Kako će se kupovina prikazati na mom mjesečnom obračunu?

O: Kupovine obavljena s beskontaktnom karticom / uređajem će se prikazati na obračunu kao i svaka druga kupovina koju obavite s redovitim karticama.

P: Kako radi?

O: Beskontaktna kartica koristi skriveni ugrađen računalni čip i radijsku antenu. Nakon što dodirnete Vašu beskontaktnu karticu ili  beskontaktni uređaj na odlasku, pojedinosti plaćanja se šalju bežično u Mastercard mrežu. Nekoliko trenutaka nakon što dodirnete, primit ćete potvrdu o izvršenoj uplati i spremni ste za odlazak.

P: Što je sat ili privjesak za plaćanje?

O: Sat ili privjesak za plaćanje je poseban beskontaktni uređaj koji možete pričvrstiti na lanac ključa. Izdavatelji kartica to ponekad daju to kao dodatak Vašoj tradicionalnoj, osnovnoj, Mastercard plastičnoj kartici. Obično vrlo malen i napravljen od plastike, sat ili privjesak za plaćanje sadrži isti beskontaktni čip računala i radiofrekvencijske antene kao i redovite beskontaktne kartice.

P: Moram li održavati svoju beskontaktnu karticu na poseban način?

O: Održavajte svoju beskontaktnu karticu na način kao što to činite sa svim kreditnim, debitnim i prepaid karticama. Uvijek provjerite da ju držite na sigurnom mjestu.  Često provjeravajte jesu li Vaše kartice/uređaji na mjestu. Budite sigurni da čuvate evidenciju o svim svojim brojevima kartica, datumu isteka i hitnim telefonskim brojevima na sigurnom.

P: Postoji li baterija?

O: Za aktiviranja beskontaktne kartice se ne koristi baterija.

P: Trebam li uključiti/ isključiti opciju beskontaktnog plaćanja?

O: Ako imate mobilni telefon koji je aktiviran za beskontaktnog plaćanje, određene značajke će Vam omogućiti da ga uključite ili isključite. Ako koristite mobilnu naljepnicu, ona radi kao kartica i uređaj je uvijek uključen i spreman za korištenje. Beskontaktna kartica i privjesak su uključeni i spremni za korištenje.

P: Je li beskontaktno plaćanje sigurno?

O: Da. Uz sigurnu tehnologiju šifriranja beskontaktno plaćanje je sigurno kao korištenje redovite kartice.

  • Vi imate kontrolu - Vaša beskontaktna kartica / uređaj nikada ne izlazi iz Vaših ruku za izvršavanje plaćanje
  • Nema slučajnih plaćanja Vaša beskontaktna kartica / uređaj mora biti vrlo blizu čitaču na blagajni da bi se aktivirala
  • Ne naplaćuje dva puta - čak i ako dodirnete više puta na blagajni, naplaćuje se samo jedanput za kupovinu.

Više o sigurnosti

P: Zašto nisu potrebni potpisi?

O: Kako bi se osiguralo da je korištenje beskontaktne usluge jednostavno i prikladno kao i gotovina, trgovci/trgovine koji prihvaćaju Mastercard beskontaktno plaćanje ne zahtijevaju od Vas da se potpišete za male kupnje.

P: Što trebam učiniti ako je moja beskontaktna kartica izgubljena ili ukradena?

O: Ako ste izgubili Vašu karticu ili sumnjate na neovlaštene aktivnosti na Vašem računu, prestanite koristiti Vašu karticu i odmah se obratite financijskoj instituciji koja Vam je izdala karticu.

Kontaktirajte nas

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena

O: Ako se Vaše pitanje ne nalazi na popisu među prethodnih temama i pitanjima, najbolja opcija je da se obratite financijskoj ustanovi koja je izdala Vaš račun jer samo oni imaju specifične i jedinstvene informacije vezane za Vaš račun. Obično se broj službe za korisnike koju možete kontaktirati za Vašu financijsku ustanovu nalazi na poleđini svake kartice.

Trgovci, pitanja i odgovori

      

P: Što je Mastercard beskontaktno plaćanje?

O: Mastercard beskontaktni način plaćanja je kao da sa sobom uvijek imate točan iznos novaca gdje god idete. Jednostavan dodir Vaše kartice, sata ili privjeska za plaćanje ili mobilnog telefona je sve što je potrebno kako biste platili na odlasku.

P: Kako radi?

O: Beskontaktna kartica koristi skriveni ugrađen računalni čip i radijsku antenu. Nakon što dodirnete Vašu beskontaktnu karticu ili  beskontaktni uređaj na odlasku, pojedinosti plaćanja se šalju bežično u Mastercard mrežu. Nekoliko trenutaka nakon što dodirnete, primit ćete potvrdu o izvršenoj uplati i spremni ste za odlazak.

P: Kako će prihvaćanje Mastercard beskontaktne kartice pomoći rastu mog posla?

O: Prihvaćanje beskontaktnog plaćanja donosi mnoge pogodnosti za trgovce, uključujući:

  • Brzina pri odlasku
  • Rast prodaje
  • Smanjuje troškove vezane uz upravljanje gotovinom
  • Omogućuje POS za mobilne NFC i nove uređaje digitalnog plaćanja kao što su prijenosni uređaji
P: Koja vrsta trgovca može najviše profitirati od prihvaćanja beskontaktnog plaćanja?

O: Beskontaktno plaćanje izvrstan je izbor za bilo kojeg trgovca, osobito danas kada su brzina i  efikasnost posebno na cijeni. Primjeri uključuju fast food prodavaonice, supermarkete, restorane s brzim uslugama, pogon, trgovačke centre, naplatne kućice, taksije, parkirališta, pumpe za gorivo i javni prijevoz.

P: Je li beskontaktno plaćanje sigurno?

O: Da. Uz sigurnu tehnologiju šifriranja beskontaktno plaćanje je sigurno kao korištenje redovite kartice.

Mastercard beskontaktni sigurnosni mehanizmi dizajnirani su za:

  • Zaštita od krivotvorenja kartice
  • Implementacija učinkovitog anty-replay mehanizma za beskontaktne transakcije.
  • Ograničite mogućnost krađe beskontaktnih podataka od prevaranata u svim okruženjima

Čak i ako korisnik slučajno dotakne dvaput, tehnologija osigurava da se naplata izvrši samo jednom.

Je li moguće izvršiti povrat sredstava na beskontaktnu karticu, obrazac i mobilni telefon?

Da, moguće je izvršiti povrat sredstava dodirom na beskontaktni uređaj plaćanja na isti način kao što je izvršena kupovina. Slijedite pravila svoje trgovine o povratu sredstava. 

Da li prihvaćanje beskontaktnog plaćanja mijenja jamstvo plaćanja za trgovca?

Ne, ako je beskontaktno plaćanje ovlašteno, on-line ili offline , trgovac i dalje prima jamstvo za plaćanje. 

Koji su troškovi uključeni?

Trošak će varirati ovisno o odabranom rješenju. Da bi prihvatili beskontaktna plaćanja, trgovci mogu odabrati implementaciju dodatnog perifernog čitača ili potpuno integriranog POS ili samostalnog POS sustava.

Kako je prihvaćanje mobilnog plaćanja drugačije od prihvaćanja kartica?

Blagajniku će mobilna plaćanja izgledati kao beskontaktna plaćanja karticama. Razlika je u tome što klijent može verificirati svoj mobilni PIN, biometrijsko prepoznavanje ili prepoznavanje uzoraka na mobilnom uređaju.

Kako funkcionira postupak provjere plaćanja za beskontaktna plaćanja?

Za transakcije unutar zemlje koja je uspostavila ograničenje za provjeru beskontaktne kartice, PIN i potpis nisu potrebni za kartice i obrazce. Za kupnje iznad ovog ograničenja potrebno je unijeti PIN ili potpis. Za kupnju koja se obavlja putem mobilnog telefona potrošač će se i na mobilnom uređaju prijaviti s mobilnim PIN-om, biometrijskim prepoznavanjem ili prepoznavanjem uzoraka.

Kako kupac zna da je na određenom mjestu moguće izvršiti beskontaktna plaćanja?

POS mora prikazati beskontaktni znak prihvaćanja. Mnogi trgovci prikazuju POS znak ističući beskontaktno prihvaćanje.

Koji drugi dokumenti su dostupni kako bi pomogli trgovcima da provode sigurno plaćanje?

Beskontaktni priručnik za trgovce i Kako optimizirati iskustvo potrošača prilikom beskontaktnog plaćanja - Savršeni dodir, Vaši su vodiči za uspješno postavljanje Mastercard beskontaktnog programa. Ovi dokumenti dostupni su na mastercard.com/contactless. Za dodatne materijale, uključujući vodič za proces integracije Mastercard terminala (M-TIP Process Guide), obratite se vašoj banci

Mogu li korisnici nesvjesno izvršiti kupovinu ako samo prođu kraj čitača?

Ne, najprije morate aktivirati terminal i blagajnik mora unijeti iznos plaćanja kako bi aktivirali beskontaktni terminal. Uz to, karticu ili uređaj mora se držati unutar 2 cm od terminala.

Treba li trgovac ispisati potvrde za sve beskontaktne transakcije?

Ne, ne morate ispisivati potvrdu za transakcije s malim iznosima, osim ako vaši klijenti to od vas ne zatraže.

Koje je transakcijsko ograničenje za Mastercard beskontaktne kartice?

Beskontaktna plaćanja trebaju biti prihvaćena za sve iznose, isto kao i kod tradicionalnog plaćanja karticama.

Što ako blagajna ne reagira?

Isprobajte ove korake za rješavanje problema:

  • Provjerite jesu li svi priključci i adapteri uključeni i priključeni. Svjetlo, tekst ili grafika na zaslonu trebaju ukazivati da je priključak uključen.
  • Ako je Vaš terminal ne integrirani terminal s odvojenim beskontaktnim čitačem, provjerite je li beskontaktni čitač svijetli nakon registracije transakcije. Svjetlo se možda neće uključiti prije toga.
  • Ponovno registrirajte transakciju kao i za transakciju kartice i zamolite svoje kupce da ponovno dodirnu. Provjerite jesu li kartica / uređaj unutar 2 cm od terminala i čujete li zvučni signal ili vidite promjenu svjetla.
  • Ako Vaš terminal i dalje ne reagira, kontaktirajte proizvođača ili distributera terminala.
Kako Mastercard beskontaktna tehnologija funkcionira za mobilne uređaje?

Na naplati, klijenti trebaju slijediti upute na svom uređaju (to se razlikuje ovisno o vrsti uređaja), a zatim jednostavno dodirnuti  svoj uređaj preko terminala. Prilikom plaćanja mobilnim telefonom, vaš se kupac normalno  identificira na mobilnom uređaju PIN-om, biometrijskim prepoznavanjem ili prepoznavanjem uzoraka.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Gdje mogu pronaći informacije o tečaju?

O: Da bi se olakšao pristup informacijama o tečaju, Mastercard je stvorio alat pomoću više tržišnih izvora (kao što su Bloomberg, Reuters, središnje banke i drugi).

Kliknite ovdje kako biste posjetili naš alat za pretvorbu valuta

P. Koja je valuta zemlje koju posjećujem?

Kako biste saznali najnoviji tečaj u zemlji koju posjećujete, posjetite našu web stranicu za najnovije tečajeve valuta.

Kako se pretvorba valute naplaćuje na mom računu?

O: Preporučujemo da se obratite financijskoj instituciji koja je izdala Vašu karticu kako biste utvrdili troškove pretvorbe valute koji se primjenjuju na inozemne transakcije. Na pozadini svake kartice postoji broj službe za korisnike. Uvijek se možete obratiti Mastercard centru za pomoć, besplatno na broj 001-636-722-7111. 

P: Napravio sam kupnju u mojoj lokalnoj valuti. Zašto mi je naplaćena naknadu za pretvorbu valuta?

O: Preporučujemo da se obratite financijskoj instituciji koja je izdala Vašu karticu kako biste utvrdili troškove pretvorbe valute koji se primjenjuju na inozemne transakcije. Na pozadini svake kartice postoji broj službe za korisnike. Uvijek se možete obratiti Mastercard centru za pomoć, besplatno na broj  001-636-722-7111. 

P. Kako mogu prijaviti pretjeranu naplatu za konverziju valute?

Hvala vam na povratnim informacijama. Žao nam je što ste imali loše iskustvo s trgovcem koji prihvaća Mastercard. Mastercard istražuje sve pritužbe vezane uz obmanjujuće prakse trgovca. Ukoliko želite izravno razgovarati s nekime vezano uz ovaj problem, slobodno nas kontaktirajte na POI_Currency_Conversion@mastercard.com.  

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena

O: Ako se Vaše pitanje ne nalazi na popisu među prethodnih temama i pitanjima, najbolja opcija je da se obratite financijskoj ustanovi koja je izdala Vaš račun jer samo oni imaju specifične i jedinstvene informacije vezane za Vaš račun. Obično se broj službe za korisnike koju možete kontaktirati za Vašu financijsku ustanovu nalazi na poleđini svake kartice.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Kako se mogu obratiti Mastercard korisničkoj podršci?

O: Korisničku podršku možete dobiti putem e-maila Customer_Support@mastercard.com

P: Kako započinjem prihvaćati Mastercard kartice?

O: Prvi korak u prihvaćanju Mastercard kartica je da kontaktirate Vašu banku da vam odredi kompaniju koja ugovara prihvat kartice ili Člana osiguravatelja usluga kako biste se prijavili za trgovački račun kod banke članice ili jednog od njenih agenata.

Započnite s prihvaćanjem plaćanja

Kako mogu prihvatiti plaćanja putem e-trgovine?

Mnogi pružatelji usluga platnog prometa mogu vam pomoći pri provođenju plaćanja putem e-trgovine. U stvari, mnogi pružatelji usluga mogu vam  pomoći u stvaranju web stranice, dodavanja funkcije košarice za kupnju i povećanja sigurnosti web stranice i transakcija.

P: Kako mogu preuzeti Mastercard brand oznake za upotrebu na mojoj web stranici?

O: Elektronička verzija Mastercard brand oznaka dostupna je za preuzimanje na Brand Centru.

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena


Ako Vaše pitanje nije na popisu, najbolje je obratiti se financijskoj instituciji koja je izdala Vaš račun jer samo oni imaju informacije o Vašem računu. Na stražnjoj strani svake kartice obično postoji broj službe za korisnike Vaše financijske institucije koju možete nazvati. Uvijek možete kontaktirati i Mastercard Centar za pomoć s besplatnim brojem 001-636-722-7111.
Ako smatrate da na Vaše pitanje može odgovoriti samo Mastercard:

Kliknite ovdje kako biste poslali svoje pitanje
E-mailom na AskMastercard@mastercard.com
Pismenim putem
Potrošački upiti
Mastercard International Incoporated
2000 Purchase Street
Purchase, NY 10577

P: Kako se mogu prijaviti za Mastercard?

O: Ako već imate depozitni račun u banci ili kreditnoj uniji, prvo ih trebali kontaktirati da provjerite mogu li vam dati Mastercard. Ako trenutno niste u kontaktu s financijskom institucijom ili želite dobiti ponude od raznih izdavatelja, Mastercard je stvorio on-line alat koji će vam pomoći u procesu odluke odabira kartice.. 

P: Postoje li neki programi koji će pomoći rastu mog poslovanja?

O: Postoje. Mastercard ima programe osmišljene za razvoj različitih vrsta tvrtki.

P: Kako funkcionira proces plaćanja?

O: Pogledajte postupak plaćanja..

P:Koje su prednosti prihvaćanja Mastercarda?

O:Doživite mnoge pogodnosti prihvata Mastercard kartica, uključujući:

  • Rast prodaje
    Potrošači troše više novaca kada nisu ograničeni gotovinom koju imaju u ruci. Moguć je porast kupovine skupljih proizvoda, posebnih artikala kao i češći dolazak kupaca.
  • Zadovoljstvo kupaca
    Vaši kupci cijenit će što im dozvoljavate plaćanje na način kako oni žele – uključujući kreditnu ili debitnu karticu. Zadovoljni korisnici su vjerni korisnici.
  • Brzina pri odlasku
    S brzim elektroničkim plaćanjem, skratit ćete odlazno vrijeme vaših kupaca, nema više brojanja sitnog novca.
  • Poboljšana učinkovitost
    Kartične transakcije danas se provode elektroničkim putem. Bespapirna plaćanja mogu vam uštediti vrijeme i novac smanjujući rukovanje gotovinom, ostavljajući vam više vremena za važnije stvari – vođenje i razvitak poslovanja.
  • Sigurnost
    S manjim količinama gotovine smanjuje se i podložnost krađama i potkradanju.
  • Pretvaranje valuta
    Elektronička plaćanja na karticama Mastercard i Maestro označavaju se u valuti u kojoj prodajete robu i usluge, bez obzira na to gdje je vlasnik kartice. Dakle, ako prodajete u američkim ili kanadskim dolarima, tako ćete biti plaćeni.
Kako mogu započeti prihvaćanje kartica / digitalnih plaćanja?
Koja je razlika između stjecatelja i voditelja plaćanja?

O:Voditelj plaćanja je trgovac  koji olakšava transakcije u ime pod-trgovca. Stjecatelj je banka ili financijska institucija koja obrađuje kreditne i / ili dugovne uplate trgovcu.

Što je stjecatelj i zašto mi je potreban?

Također se spominje kao trgovačka banka, stjecatelj je financijska institucija koja ima Mastercard  licencu  kako bi pomogla trgovcu da prihvaća Mastercard plaćanja. Kupci ili prodaju svoje usluge obrade izravno trgovcima ili agencijama za iznajmljivanje da prodaju u njihovo ime. Ovi agenti moraju biti upisani u Mastercard i jasno identificirati banku koja izdaje Mastercard koju predstavljaju na svojim vizit karticama i tiskanim materijalima. Trgovački ugovor također treba jasno istaknuti naziv banke. 

Što je stopa razmjene?

Stope razmjene su naknade koje stjecatelji plaćaju izdavateljima kartica na kupovne transakcije obavljene na platnim karticama. One su samo jedna od mnogih komponenti troškova uključenih u stopu popusta trgovcu. Mastercard utvrđuje svoje stope razmjene, što je nužna i učinkovita metoda kojom Mastercard održava aktivnu mrežu plaćanja.

Saznajte više o Mastercard stopama razmjene

Koga mogu nazvati ako imam problema s terminalima na prodajnim mjestima?

O: Kontaktirajte Vašeg stjecatelja ili voditelja plaćanja ako imate pitanje vezano za vaše terminale.

P: Hoću li snositi troškove za prihvaćanje plaćanja?

O: Vaš dobavljač / voditelj plaćanja pružit će vam informacije o troškovima.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Radim na provođenju zakona i istražujem slučaj prijevare, s kim mogu razgovarati?

O: Pošaljite e-mail poruku našem Centru za podršku provedbe zakona na adresu Law_Enforcement_Support@mastercard.com. Nikad nemojte upisati puni broj vaše kartica u e-mail poruci-unesite samo prvih 6 znamenaka. Odgovorit ćemo na vaš upit u roku od 48 radnih sati.

Također imajte na umu da Mastercard ne održava račune niti uspostavlja pojedinačne odnose s korisnicima kartice. Dok banke i financijske institucije izdaju kartice s oznakom Mastercard i označavaju se licencom tvrtke Mastercard, stvarni odnos s vlasnikom kartice isključivo je onaj koji je izdala institucija. Kao rezultat toga, sve podatke o računu održava banka ili financijska institucija koja izdaje Mastercard karticu , a banka ili financijska institucija također daju povremene izjave, objave i obavijesti vlasniku kartice.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Gdje mogu dobiti Mastercard logotipove?

Logotipi i smjernice za upotrebu dostupni su u Mastercard Brend Centru.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Kako mogu prijaviti krađu ili gubitak kartice?

O: Mastercard predstavnik će vam pomoći u prijavljivanju izgubljene ili ukradene kartice. Obratite se Mastercard Centru za pomoć besplatno na broj 001-636-722-7111. Također biste trebali kontaktirati financijsku instituciju koja je izdala vašu Mastercard karticu. 

P: Koja je moja odgovornost u slučaju neovlaštene kupnje s izgubljenom ili ukradenom Mastercard karticom?

O: Ako se Mastercardova nulta zaštita od odgovornosti primjenjuje na Vašu Mastercard karticu, nakon što prijavite svoju karticu kao izgubljenu ili ukradenu, u većini situacija Vaša se kartica neće teretiti za neovlaštene troškove. Preporučujemo da pregledate sljedeća dva izvještaja o naplati, nakon što prijavite izgubljenu ili ukradenu karticu, kako biste bili sigurni da na Vašem računu nema neovlaštenih transakcija. Ako vidite neovlaštene transakcije, odmah se obratite financijskoj instituciji koja je izdala Vašu karticu. Uobičajeno, broj službe za korisnike za Vašu financijsku instituciju naveden je na poleđini kartice ili u izjavi za naplatu. Možete se obratiti i Mastercard Centru za pomoć na besplatan broj  001-636-722-7111. 

P: Kako mogu dobiti zamjensku karticu?

O: Mastercard vam može pomoći pri primanju zamjenske kartice u dogovoru s financijskom institucijom koja je izdala Vašu karticu. Zamjenska kartica zahtijeva da Vaša financijska institucija odobri novi broj računa. Da biste zatražili zamjensku karticu, obratite se centru za pomoć pri Mastercard centru na broj 001-636-722-7111.

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena

O: Ako se Vaše pitanje ne nalazi na popisu među prethodnih temama i pitanjima, najbolja opcija je da se obratite financijskoj ustanovi koja je izdala Vaš račun jer samo oni imaju specifične i jedinstvene informacije vezane za Vaš račun. Obično se broj službe za korisnike koju možete kontaktirati za Vašu financijsku ustanovu nalazi na poleđini svake kartice.

P: Izgubljena ili ukradena kartica?

O: Bilo da ste žrtva krađe kreditne kartice, izgubili ste karticu ili samo trebate pomoć u pronalaženju bankomata, na usluzi smo vam 24 sata dnevno, 365 dana u godini. Možete nas nazvati kako biste pričali s predstavnikom o:

  • Izgubljenoj ili ukredenoj kartici
  • Zamjenskoj kartici u slučaju nužde
  • Hitnoj gotovniskoj naplati
  • Kako pronaći bankomat koji prihvaća Mastercard, Maestro i Cirrus
  • Pitanja o prednostima važeće kartice

Kontakt za hitne slučajeve

Kliknite ovdje za popis svih hitnih kontakt brojeva.

Za zemlje koje ovdje nisu navedene, možete nazvati: 001-636-722-7111.

 

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Primio sam e-poštu / telefonski poziv iz Mastercarda vezan uz moj račun, ali čini se da je riječ o prevari. Što da napravim?

O: Mastercard Vas nikada neće tražiti osobne podatke ili podatke o računu nositelja kartice. Potrošači bi uvijek trebali čuvati svoje osobne podatke i ne odgovarati na sumnjivi e-mail ili telefonske pozive. Ako sumnjate na prijevaru, odmah se obratite svojoj banci ili financijskoj instituciji kako biste ju prijavili. Bili bismo zahvalni ako biste nam proslijedili izvorni email na adresu stopit@mastercard.com

P: Netko me nazvao i ponudio nižu stopu kamate na mojoj Mastercard kartici, ali mi se čini da se radi o prijevari. Što da napravim?

O: Mastercard ne kontaktira pojedince i ne traži od njih osobne podatke, uključujući podatke o računu kreditne ili debitne kartice. Ako ste primili neželjeni telefonski poziv, e-poštom, tekstom ili zahtjev putem društvenih mreža od pojedinca koji tvrdi da je Mastercard predstavnik - ne odgovarajte.

Nositelji Mastercard kartice uvijek trebaju čuvati svoje osobne podatke i ne reagirati na sumnjive poruke e-pošte ili upite.

Ako ste žrtva krađe identiteta i vjerujete da su podaci o Vašem računu ugroženi, obratite se financijskoj instituciji koja je izdala Vašu kreditnu ili debitnu karticu kako bi prijavili prijevaru.

P: Sumnjam da je netko s mojom Mastercard kreditnom ili debitnom karticom izvršio kupovinu. Što da radim?

O: Ako sumnjate da je transakcija objavljena na Vašem računu lažna, odmah se obratite financijskoj instituciji koja je izdala Vašu karticu. 

P: Znam tko je počinio prijevaru na mojoj Mastercard kreditnoj ili debitnoj kartici. Kako da prijavim prijevaru?

O: Ako vjerujete da imate podatke o osobi koja je počinila prijevaru upotrebom Mastercard kartice bez Vašeg dopuštenja, obratite se financijskoj instituciji koja je izdala Vašu karticu. Podaci o kontaktu mogu se nalaziti na poleđini kartice ili na mjesečnoj izjavi o naplati.

P: Sumnjam da je netko zatražio Mastercard kreditnu karticu u moje ime. Što da napravim?

O: Mastercard ne izdaje kartice i ne možemo vam reći je li otvoren račun u Vaše ime. Ako znate naziv financijske institucije, trebali biste ih odmah kontaktirati i otkazati račun. Tada biste trebali obavijestili svaku od tri agencije za izvješćivanje o kreditnim karticama:

Agencije za izvješćivanje o kreditnoj sposobnosti trebale bi vam dostaviti kopiju izvješća o kreditnoj sposobnosti. Čak i ako ne vidite neobičnog vjerovnika u izvješću o kreditu, trebali biste formalno pisati kako biste ih obavijestili o situaciji.

Za više informacija o kreditnim izvješćima posjetite www.ftc.gov

P: Netko je upao na moj račun i dobio sam novu karticu. Kako mogu dobiti više informacija?

O: Mastercard cijeni brigu i marljivost koju poduzimate kako biste zaštitili svoje financije. Svako kršenje kartica povlačimo vrlo ozbiljno i tijesno surađujemo s istražiteljskim agencijama. Za najnovije informacije savjetujemo vam da se obratite svojoj financijskoj instituciji. Uobičajeno, na pozadini kartice nalazi se broj službe za korisnike koju možete nazvati. 

P: Kako da prijavim potencijalnu prijevaru?

O: Ako posjedujete podatke o nekome tko je počinio prijevaru na Mastercard računu, obratite se davatelju usluga za pomoć dolaska u financijsku instituciju koja je izdala Mastercard račun.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Kako mogu dobiti zamjensku karticu?

O: Mastercard vam može pomoći pri dobivanju zamjenske kartice surađujući  s financijskom institucijom koja je izdala Vašu karticu. Zamjenske kartice zahtijevaju da vaša financijska institucija izda novi broj računa. Da biste zatražili zamjensku karticu, obratite se Mastercard centru za pomoć, bez naplate na broj 1-800-627-8372 ili sakupite na 1-636-722-7111.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Ja sam trgovac. Što je Mastercard SecureCode?

O: Mastercard SecureCode je program osmišljen za pružanje dodatne sigurnosti online trgovcima na način da banke izdavatelji kartice provjeravaju korisnike kartice i kvalificiraju online transakcije radi zaštite od storniranja kartice u smislu "neovlaštenog" ili "neprepoznatog vlasnika kartice".

P: Ja sam potrošač. Što je Mastercard SecureCode?

O: Mastercard SecureCode je  usluga koja unapređuje Vašu Mastercard karticu. Jedinstveni osobni kod daje dodatnu sigurnost protiv neovlaštenog korištenja Vaše kartice prilikom kupnje kod internet trgovaca koji sudjeluju u ovom programu.

P: Kako Mastercard SecureCode funkcionira?

O: Nakon što ste se prijavili i stvorili svoj vlastiti SecureCode, Vaša financijska ustanova će Vas automatski zatražiti provjeru kako bi Vam se omogućilo korištenje Vašeg SecureCode-a svaki put kad izvršite internet kupovinu kod trgovaca koji sudjeluju u programu. Vaš SecureCode brzo potvrđuje Vaša financijska ustanova i tada je kupovina završena. Vaš SecureCode nikada nećete morati reći trgovcu. To je baš kao i unošenje Vašeg PIN-a na bankomatu ili POS-u.

P: Kako me Mastercard SecureCode štiti?

O: Ispravno unošenje SecureCode podataka tijekom kupovine kod sudjelujućih internetskih trgovina/trgovaca, potvrđuje da ste ovlašteni nositelj kartice. Ako ste unijeli pogrešan SecureCode, kupovina neće biti dovršena. Čak i ako netko zna broj Vaše kreditne ili debitne kartice, kupovina se ne može dovršiti bez Vašeg SecureCode-a kod sudjelujućih internetskih trgovina/trgovaca.

P: Koju karticu koristim? Hoću li morati dobiti novu karticu za korištenje Mastercard SecureCode usluge?

O: Moći ćete koristiti bilo koju postojeću Mastercard kreditnu ili debitnu karticu pod uvjetom da je izdana od strane financijske institucije koja sudjeluje u SecureCode programu. Ukoliko niste sigurni pruža li izdavatelj Vaše kartice ovu uslugu, molimo provjerite izravno sa izdavateljem.

P: Koliko kartica mogu registrirati za Mastercard SecureCode uslugu?

O: Savjetujemo Vam da prijavite sve Vaše Mastercard kartice. Ne postoji ograničenje koliko kartica možete prijaviti u program.

P: Mogu li dvije osobe sa zajedničkim računom koristiti istu lozinku za SecureCode ili se trebaju registrirati zasebno?

O: Lozinka se mora dijeliti. 

P: Što da učinim ako se ne mogu sjetiti svog SecureCodea?

O: Možete zatražiti da se vaš SecureCode resetira ili možete kontaktirati broj službe za korisnike za svoju financijsku instituciju, koji se obično nalazi na poleđini vaše kartice.

P:Što ako dobijem poruku o pogrešci?

O: Trebali biste kontaktirati broj službe za korisnike za svoju financijsku instituciju, koja se obično nalazi na poleđini vaše kartice. 

P: Što ako nisam primio SMS s mojim SecureCode PIN-om?

O: Ako vaša financijska institucija koristi SMS za SecureCode autentifikaciju, morat ćete kontaktirati broj službe za korisnike svoje financijske institucije, koji se obično nalazi na poleđini vaše kartice.

P: Što će se dogoditi kada moja kartica istekne ili se mijenjaju podaci o naplati?

O: Izdavatelj kartice automatski će ažurirati te podatke u vašem profilu.

P: Što će se dogoditi ako otkažem svoju karticu i dobijem novu s različitim brojem računa?

O: Morat ćete registrirati novu karticu za SecureCode. Jednostavno se vratite na registracijsku stranicu i završite proces registracije s novom karticom.

Q: Ja sam online trgovac /tvrtka, kako mogu dobiti podršku za Mastercard SecureCode?

O: Mogućnost podrške SecureCodeu možda je već dostupna putem vašeg transakcijskog procesora. Sve što trebate učiniti jest:

  • Obratite se svojem procesoru za transakcije kako biste potvrdili da podržavaju program Mastercard SecureCode.
  • Instalirajte aplikaciju "plug-in" kompatibilnu s Mastercard SecureCode karticom na svoju web stranicu.
  • Testirajte svoju web stranicu s Mastercardom kako biste se uvjerili da SecureCode radi ispravno.
  • Prikažite logotip Mastercard SecureCode kako biste svoje korisnike obavijestili da radite na osiguranju online kupovine.
  • Prenesite vrijednosti provjere autentičnosti transakcija izdavatelju kartice putem uobičajenog postupka autorizacije pomoću polja za provjeru autentičnosti univerzalne kartice (UCAF).
Kada implementiram SecureCode, kako mogu testirati moju web lokaciju?

Obratite se svom transakcijskom procesoru kad ste spremni za testiranje svoje web stranice.

Je li SecureCode jednostavan za kupce koji kupuju putem interneta?

Da. Kupci jednostavno unesu osobni Mastercard SecureCode u on-line prozor koji im je omogućio njihov izdavatelj kartice prije nego što se online transakcija  dovrši. Izdavatelj kartice odgovoran je za potvrdu koda.

P: Trgovac sam koji želi ponuditi SecureCode. Kako mogu pronaći dobavljača certificiranog SecureCodea?

O: Trenutni popis certificiranih dobavljača Mastercard SecureCode dostupan je ovdje:  Mastercard SecureCode popisa dobavljača

P: Kako mogu preuzeti logotip Mastercard SecureCode da se stavi na moju web stranicu?

O: Nakon što dovršite testiranje usklađenosti, Mastercard će vam osigurati prepoznavatelja programa SecureCode.

P: Ja sam trgovac, zašto bih trebao koristiti usluge SecureCode?

O: Pružanjem mogućnosti kupcima da koriste uslugu SecureCode, dobit ćete zaštitu od neovlaštenih storniranih uplata vlasnika kartice za potpuno usklađene transakcije. Takva zaštita osmišljena je kako bi se smanjila izloženost obrade i troškovi obrade.

A kada implementirate SecureCode, povećava se povjerenje potrošača, čime se korisnicima olakšava online kupovina kod Vas. Također Vam može pomoći proširiti zemljopisni doseg Vašeg poslovanja prodajom kupcima u zemljama gdje su mrežne debitne kartice šire korištene od kreditnih kartica. Osim dodatne zaštite od storniranja takvih kupaca, moći ćete obraditi i njihove Maestro debitne transakcije.

Kako mogu znati radi li trgovac u SecureCodeu?

Većina trgovaca koji sudjeluju prikazat će Mastercard SecureCode logo na njihovoj web stranici. Međutim, čak i ako ne vidite logotip SecureCode, trgovac i dalje može biti sudionik i od vas će se tražiti da unesete svoj SecureCode.

Kako će online trgovac znati da sam registriran za SecureCode?

O: Kada koristite karticu koja je upisana u SecureCode program  kod online trgovaca, trgovac automatski prepoznaje vašu Mastercard karticu u trenutku transakcije.

P: Što se događa kada upotrebljavam svoj SecureCode kod ostalih trgovca?

O: Kada kupujete kod ostalih trgovaca i unesete podatke o Mastercard plaćanju , vaša financijska institucija od vas će automatski zatražiti  da unesete svoj SecureCode. Nakon pregleda pojedinosti o kupnji i potvrde da je vaš osobni pozdrav ispravan, jednostavno unesite svoj SecureCode da biste dovršili kupovinu. 

Što je osobni pozdrav?

O: Osobna pozdravna poruka je poruka koju kreirate prilikom prijave. Svaki put kad obavljate kupovinu na stranicama trgovine/trgovca koji sudjeluje u programu trebat ćete unijeti Vaš SecureCode. U tom ćete trenutku vidjeti Vašu osobnu pozdravnu poruku i detalje kupovine. Osobna pozdravna poruka je Vaše osiguranje da zaista komunicirate sa izdavateljem Vaše kartice

Ukoliko je osobna pozdravna poruka prikazana u pop-up prozoru neispravna, ne biste trebali unijeti Vaš SecureCode te biste odmah trebali stupiti u kontakt sa Službom za korisnike, odnosno nazvati broj koji se nalazi na poleđini Vaše Mastercard kartice kako biste prijavili moguću prijevaru.

P: Kako će SecureCode promijeniti online proces kupnje?

O: Proces online kupovine se neće promijeniti osim što Vas se sada traži da omogućite svoj SecureCode tijekom naplate. Vaš SecureCode nikada nece biti otkriven trgovini / prodavaču.

P: Hoću li biti u mogućnosti obaviti kupovinu u trgovinama koje prihvaćaju Mastercard, ali ne nude mogućnost Mastercard SecureCode?

O: Ako obavite kupnju kod trgovca koji ne sudjeluje u SecureCode, nećete biti pitani za svoj SecureCode. Vi ćete i dalje biti zaštićeni od neovlaštene kupnje uz Mastercard nultu odgovornost.

P: Ja sam trgovac koji bi želio ponuditi SecureCode svojim klijentima. Kako mogu dobiti više informacija?

O: Za informacije o sudjelovanju u Mastercard SecureCode, molimo posjetite SecureCode Merchant.

P: Što razlikuje SecureCode od nulte odgovornosti?

O: Korištenje Mastercard SecureCode pruža dodatnu sigurnost u spriječavanju neovlaštene upotrebe Vaše kartice. Primjenjuju se iznimke. Nulta odgovornost pruža pokrivenost ako je došlo do zlouporabe Vaše kartice.

P: Gdje mogu vidjeti uvjete i odredbe za SecureCode?

O: Posjetite web stranicu svoje financijske institucije za odredbe i uvjete specifične za vašu karticu.

P: Gdje mogu pregledati pravila o privatnosti za SecureCode?

O: Posjetite web stranicu svoje financijske institucije da biste pregledali pravila o privatnosti koja su specifična za vašu karticu.

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena

O: Ako se Vaše pitanje ne nalazi na popisu među prethodnih temama i pitanjima, najbolja opcija je da se obratite financijskoj ustanovi koja je izdala Vaš račun jer samo oni imaju specifične i jedinstvene informacije vezane za Vaš račun. Obično se broj službe za korisnike koju možete kontaktirati za Vašu financijsku ustanovu nalazi na poleđini svake kartice.

P: Kako Mastercard SecureCode funkcionira?

O: Kada vlasnik kartice izvrši svoju online narudžbu  kod trgovca koji sudjeluje, Mastercard SecureCode izvršava sljedeće kako bi se uvjerio da je nositelj kartice ovlašten izvršiti ovu transakciju:

  • Pokreće in-line prozor od izdavatelja kartice, potičući vlasnika kartice da unese svoj jedinstveni osobni kôd.
  • Izdavatelj potvrđuje osobni kod i odobrava transakciju.
P: Da li Mastercard SecureCode također podržava Maestro kartice?

O: Da. Mastercard SecureCode omogućuje izdavateljima podršku za online transakcije s Maestro debitnom karticom, što omogućava prekogranične transakcije s trgovcima u zemljama gdje su debitne kartice učestalije od kreditnih. 

P: Moram li prikazati logotip Mastercard SecureCode na mojoj web stranici?

O: Da. Nakon što uspješno završite testiranje, Mastercard će vam dostaviti logotip Mastercard SecureCode koji će se prikazati na vašoj web stranici, u skladu s Mastercard uputama.  To korisnicima omogućuje da budu sigurni da vi da radite sve kako bi njihove transakcije bile sigurnije.

P: Kome se mogu obratiti vezano za pomoć uz Mastercard SecureCode?

O: Morate se obratiti financijskoj instituciji koja je izdala Vašu Mastercard karticu.  Kliknite ovdje da biste pronašli svoju financijsku instituciju.Imajte na umu da, ako Vaša financijska institucija nije navedena, ne nudi SecureCode..  

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Moj račun nije jasno pokazao nadoplatu. Što da napravim?

O: Trgovci mogu naplatiti naknadu korisnicima koji plaćaju Mastercard kreditnim karticama . Te naknade nisu dopuštene na debitnim Mastercard ili Mastercard prepaid karticama. Trgovci jasno ističu svoju politiku naplate naknade na blagajni i jasno ističu iznos naknade na računu.

Ako niste sigurni jesu li Vam na odgovarajući način naplaćeni troškovi ili želite prijaviti upitnu naplatu, pošaljite nam e-mail izravno na  merchantsurcharge@mastercard.com.

P: Trgovac mi je naplatio veći iznos naknade nego što sam očekivao. Što da napravim?

O: Naknada koji prodavač naplaćuje ne smije prekoračiti diskontnu stopu koju trgovac plaća za kreditnu karticu koju tereti. Trgovac ni u kojem slučaju ne može naplatiti iznos veći od 4%. Trgovci jasno ističu svoju politiku naplate naknade na blagajni i jasno ističu iznos naknade na računu.

Ako niste sigurni jesu li Vam na odgovarajući način naplaćeni troškovi ili želite prijaviti upitnu naplatu, pošaljite nam e-mail ovdje

P: Iznos naknade nije bio jasno istaknut prije nego što sam platio. Što da napravim?

O: Trgovci moraju jasno istaknuti svoje naknade na ablagajni i jasno navesti iznos naknade na računu. Ako niste sigurni jesu li Vam na odgovarajući način naplaćeni troškovi ili želite prijaviti upitnu naplatu, pošaljite nam e-mail ovdje i navedite tražene informacije.

P: Naplaćena mi je nadoplata bez mog znanja. Što da napravim?

O: Trgovci mogu naplatiti dodatnu naknadu svim kupcima koji plaćaju kreditnim Mastercard karticama. Te naknade nije dopušteno naplaćivati za Mastercard debitne ili Mastercard prepaid kartice. Ta pravila možete pronaći klikom ovdje.

Trgovci moraju jasno istaknuti politiku naknade na blagajni ii jasno naznačiti iznos nadoplate na računu.

Ako niste sigurni jesu li vam na odgovarajući način naplaćeni troškovi ili želite prijaviti upitnu naplatu, pošaljite nam e-mail na merchantsurcharge@mastercard.com.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Netko me nazvao i ponudio nižu stopu kamate na mojoj Mastercard kartici, ali mi se čini da se radi o prijevari. Što da napravim?

O: Napominjemo da Mastercard ne pokušava kontaktirati pojedince i ne traži osobne podatke, uključujući podatke o računu kreditne ili debitne kartice. Ako primite neželjeni telefonski poziv, e-poštu, SMS ili zahtjev s društvenih mreža od pojedinca koji tvrdi da je Mastercard predstavnik: NEMOJTE ODGOVORITI.

Nositelji kartice Mastercard uvijek trebaju zaštititi svoje osobne podatke i ne reagirati na sumnjive poruke e-pošte ili druge upite.

Ako ste žrtva krađe identiteta i vjerujete da su podaci o vašem računu ugroženi, obratite se banci ili financijskoj instituciji koja je izdala kreditnu ili debitnu karticu da prijavite događaj.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
P: Kako mogu osporiti naplatu?

O: Obratite se financijskoj instituciji koja je izdala Vašu karticu kako bi osporili naplatu. Samo Vaš izdavatelj ima Vaše specifične i jedinstvene informacije, uključujući i prava koja imate na podnošenje sporova. Postupak sporenja dogovoren od strane financijskih institucija koje izdaju Mastercard ili proces Mastercard transakcija ustanovljen  je kako bi se financijskim institucijama omogućilo da upravljaju sporovima s karticama i trgovcima na formalni način.

P: Kome se mogu obratiti ako nikad ne primim robu/usluge koje sam platio?

O: Ako niste primili stavku koju ste kupili ili ste primili pogrešnu stavku, najprije se obratite trgovcu kako biste pokušali riješiti situaciju. Ako ne možete sklopiti sporazum i želite osporiti transakciju, to mora biti učinjeno izravno kod financijske institucije koja je izdala vašu Mastercard karticu.

Broj službe za korisnike za Vašu financijsku instituciju nalazi se na poleđini kartice. Uvijek se možete obratiti Mastercard centru za pomoć na besplatni broj 001-636-722-7111 i povezat ćemo Vas s vašom financijskom institucijom.

P: Napravio sam kupnju, ali sam dobio pogrešnu robu/uslugu. Što da napravim?

O: Ako ste kupili neku stavku, ali ste dobili pogrešnu, obratite se trgovcu kako biste pokušali riješiti situaciju. Ako ni vi ni trgovac ne možete riješiti problem i osporiti transakciju, to mora biti učinjeno izravno kod financijske institucije koja je izdala vašu Mastercard karticu.

Broj službe za korisnike za vašu financijsku instituciju nalazi se  na poleđini kartice. Uvijek se možete obratiti centru za pomoć pri Mastercardu besplatnim brojem 001-636-722-7111 i povezat ćemo vas s vašom financijskom institucijom.

P: Kako mogu dobiti povrat od tvrtke koja je podnijela stečaj?

O: Ako ste upotrijebili Mastercard za kupnju stavke kod tvrtke koja je završila u stečaju, možete poslati osporenu transakciju financijskoj instituciji koja je izdala karticu. Broj službe za korisnike za vašu financijsku instituciju nalazi se  na poleđini kartice. Uvijek se možete obratiti Mastercard centru za pomoć na besplatan broj 001-636-722-7111 i povezat ćemo vas s Vašom financijskom institucijom.

P: Što trebam učiniti ako financijska institucija koja je izdala moju Mastercard kaže da je Mastercard odbacio moj sporni slučaj?

O: Ako je vaš sporni slučaj odbijen, financijska institucija koja je izdala vašu Mastercard karticu moći će vam objasniti razlog. Broj službe za korisnike za vašu financijsku instituciju nalazi se na poleđini kartice. Uvijek se možete obratiti Mastercard centru za pomoć na besplatan broj 001-636-722-7111 i povezat ćemo vas s vašom financijskom institucijom.

P: Pitanja koja ovdje nisu odgovorena

O: Ako vaše pitanje nije na ovom popisu, najbolja opcija je da se obratite financijskoj instituciji u kojoj imate svoj račun, jer oni imaju specifične i jedinstvene podatke o računu. Broj službe za korisnike za vašu financijsku instituciju nalazi se  na poleđini kartice. Uvijek se možete obratiti Mastercard centru za pomoć na  besplatan broj 001-636-722-7111 i povezat ćemo vas s vašom financijskom institucijom.

Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja
Nisu dostupna najčešće postavljena pitanja